Biznes

Pozycjonowanie WooCommerce czy dobra reklama Facebook Ads – jaki wybór będzie lepszy?

Rozpoczynając działalność e-commerce online, musisz zadbać o odpowiednią promocję. W przeciwnym wypadku nikt nie odwiedzi Twojego sklepu, a to przełoży się na brak zysków. Jednak jakie formy reklamy powinieneś wziąć pod uwagę, tworząc strategię marketingową? Czy dobra reklama Facebook Ads wystarczy? Co zrobić, aby być widocznym w sieci?

 

W przypadku branży e-commerce bardzo skuteczną formą reklamy jest SEO, a więc optymalizacja i pozycjonowanie. Tego typu działania pozwalają zwiększyć widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Czym jest SEO i jak pozycjonować sklep WooCommerce?

Czym jest WooCommerce?

Jest to wtyczka do systemu WordPress, która dodaje możliwość sprzedaży online. To oprogramowanie rozszerzające funkcjonalność najpopularniejszego z CMS-ów. Mowa tutaj o takich elementach prowadzenia biznesu, jak:

 

  • tworzenie podstron produktowych,
  • rejestracja zamówień,
  • stworzenie bazy klientów,
  • zarządzanie magazynem,
  • generowanie faktur,
  • prowadzenie statystyk sprzedażowych,
  • tworzenie sezonowych promocji,
  • skonfigurowanie z pocztą elektroniczną klientów.

 

Wtyczka WooCommerce jest dostępna za darmo dla każdego w celach komercyjnych. Wybierając ją jako platformę prowadzenia swojego biznesu, wpisujemy się w jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się struktur w sieci. WordPress od lat wiedzie prym we wszelkich rankingach popularności.

Zalety platformy 

  • darmowe korzystanie z usług (dla porównania dobra reklama Facebook Ads wiąże się z dodatkowymi kosztami),
  • łatwy w obsłudze panel administracyjny,
  • szeroki wachlarz wtyczek,
  • przyjazność pod kątem SEO,
  • częste aktualizacje,
  • liczni deweloperzy.

Wady platformy 

  • brak oficjalnego wsparcia technicznego,
  • konieczność aktualizacji wtyczek wraz ze zmianami na platformie,
  • kosztowny spersonalizowany szablon.

Pozycjonowanie WooCommerce – podstawy optymalizacji

Krok 1: Audyt SEO i UX.

Krok 2: Analiza i wybór słów kluczowych.

Krok 3: Optymalizacja meta tagów.

Krok 4: Przyjazny adres URL.

Krok 5: Optymalizacja nagłówków oraz treści (w tym kart produktowych).

Krok 6: Zaimplementowanie danych strukturalnych.

Krok 7: Dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Krok 8: Poprawienie prędkości ładowania.

Krok 9: Linkowanie zewnętrzne: media społecznościowe i blogosfera.

Krok 10: Wsparcie działań za pomocą wtyczek Yoast All SEO i All in one SEO.

Wskazówki

  1. Wybierz odpowiedni motyw, niektóre mogą spowolnić prędkość ładowania Twojego sklepu. Pod kątem e-commerce poleca się dwa z nich: Storefront i Astra, które działają prężnie dla urządzeń desktopowych i mobilnych. 
  2. Pamiętaj o optymalizacji obrazów – zadbaj, by ich rozmiar nie był zbyt duży. Aby nie utracić jakości, skorzystaj z możliwości konwertowania plików.
  3. Wykorzystaj wtyczkę cache, która pozwoli zapisywać pamięć podręczną. Dzięki temu całość sklepu będzie funkcjonować szybciej. 

Podsumowanie 

Decyzję, czy pozycjonowanie WooCommerce to odpowiednia metoda dla Ciebie, musisz podjąć samodzielnie. Jeżeli w Twoim przypadku się nie sprawdzi, możesz spróbować podjąć inne działania marketingowe, takie jak dobra reklama Facebook Ads czy e-mail marketing. Natomiast jeśli chciałbyś spróbować rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem, jednak obawiasz się, że nie posiadasz odpowiedniego doświadczenia w tym zakresie, zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalistów ds. SEO.