Rozpoczynając działalność e-commerce online, musisz zadbać o odpowiednią promocję. W przeciwnym wypadku nikt nie odwiedzi Twojego sklepu, a to przełoży się na brak zysków. Jednak jakie formy reklamy powinieneś wziąć pod uwagę, tworząc strategię marketingową? Czy dobra reklama Facebook Ads wystarczy? Co zrobić, aby być widocznym w sieci?
W przypadku branży e-commerce bardzo skuteczną formą reklamy jest SEO, a więc optymalizacja i pozycjonowanie. Tego typu działania pozwalają zwiększyć widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Czym jest SEO i jak pozycjonować sklep WooCommerce?
Czym jest WooCommerce?
Jest to wtyczka do systemu WordPress, która dodaje możliwość sprzedaży online. To oprogramowanie rozszerzające funkcjonalność najpopularniejszego z CMS-ów. Mowa tutaj o takich elementach prowadzenia biznesu, jak:
- tworzenie podstron produktowych,
- rejestracja zamówień,
- stworzenie bazy klientów,
- zarządzanie magazynem,
- generowanie faktur,
- prowadzenie statystyk sprzedażowych,
- tworzenie sezonowych promocji,
- skonfigurowanie z pocztą elektroniczną klientów.
Wtyczka WooCommerce jest dostępna za darmo dla każdego w celach komercyjnych. Wybierając ją jako platformę prowadzenia swojego biznesu, wpisujemy się w jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się struktur w sieci. WordPress od lat wiedzie prym we wszelkich rankingach popularności.
Zalety platformy
- darmowe korzystanie z usług (dla porównania dobra reklama Facebook Ads wiąże się z dodatkowymi kosztami),
- łatwy w obsłudze panel administracyjny,
- szeroki wachlarz wtyczek,
- przyjazność pod kątem SEO,
- częste aktualizacje,
- liczni deweloperzy.
Wady platformy
- brak oficjalnego wsparcia technicznego,
- konieczność aktualizacji wtyczek wraz ze zmianami na platformie,
- kosztowny spersonalizowany szablon.
Pozycjonowanie WooCommerce – podstawy optymalizacji
Krok 1: Audyt SEO i UX.
Krok 2: Analiza i wybór słów kluczowych.
Krok 3: Optymalizacja meta tagów.
Krok 4: Przyjazny adres URL.
Krok 5: Optymalizacja nagłówków oraz treści (w tym kart produktowych).
Krok 6: Zaimplementowanie danych strukturalnych.
Krok 7: Dostosowanie do urządzeń mobilnych.
Krok 8: Poprawienie prędkości ładowania.
Krok 9: Linkowanie zewnętrzne: media społecznościowe i blogosfera.
Krok 10: Wsparcie działań za pomocą wtyczek Yoast All SEO i All in one SEO.
Wskazówki
- Wybierz odpowiedni motyw, niektóre mogą spowolnić prędkość ładowania Twojego sklepu. Pod kątem e-commerce poleca się dwa z nich: Storefront i Astra, które działają prężnie dla urządzeń desktopowych i mobilnych.
- Pamiętaj o optymalizacji obrazów – zadbaj, by ich rozmiar nie był zbyt duży. Aby nie utracić jakości, skorzystaj z możliwości konwertowania plików.
- Wykorzystaj wtyczkę cache, która pozwoli zapisywać pamięć podręczną. Dzięki temu całość sklepu będzie funkcjonować szybciej.
Podsumowanie
Decyzję, czy pozycjonowanie WooCommerce to odpowiednia metoda dla Ciebie, musisz podjąć samodzielnie. Jeżeli w Twoim przypadku się nie sprawdzi, możesz spróbować podjąć inne działania marketingowe, takie jak dobra reklama Facebook Ads czy e-mail marketing. Natomiast jeśli chciałbyś spróbować rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem, jednak obawiasz się, że nie posiadasz odpowiedniego doświadczenia w tym zakresie, zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalistów ds. SEO.