Aktualności

Audyt SEO – na czym polega i dlaczego jest tak ważny?

Każdy przedsiębiorca prowadzący swój biznes w sieci doskonale wie, jak ważne są wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To bowiem właśnie w wyszukiwarce klienci poszukują informacji o firmach, produktach i usługach. Aby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania konieczne jest pozycjonowanie strony internetowej. Wszystko jednak zaczyna się od audytu SEO.

Czym jest audyt SEO strony internetowej?

Algorytm wyszukiwarki tworząc ranking wyników wyszukiwania bierze pod uwagę wiele czynników. Oznacza to, że strona internetowa musi być dostosowana do wymagań wyszukiwarki. Audyt SEO polega właśnie na analizie strony internetowej, która ma da odpowiedź czy strona jest dostosowana do wymagań wyszukiwarki. Na podstawie wyniku audytu wprowadzane są na stronie ewentualne zmiany i poprawki. Można śmiało powiedzieć, że dziś wypozycjonowanie strony bez wcześniejszego audytu jest niemal niemożliwe.

Co wchodzi w skład audytu SEO?

Ogólnie rzecz ujmując audyt SEO podzielić można na trzy części. Mowa tu o analizie technicznej strony, o treściach opublikowanych na stronie oraz na sprawdzeniu jakości linków przychodzących. Analiza techniczna polega m.in. na sprawdzeniu kodu strony, meta danych czy struktury strony. Analiza treści polega na sprawdzeniu czy na stronie znajdują się wartościowe i unikalne artykuły oraz czy zawierają one odpowiednie frazy kluczowe. Z kolei analiza linków przychodzących polega na sprawdzeniu ile linków w się i prowadzi do strony, gdzie się one znajdują oraz jakiej są jakości.

Kiedy wykonuje się audyt SEO?

Audyt SEO wykonany powinien być już zaraz po stworzeniu strony. Zanim zostanie ona opublikowana w sieci powinna być sprawdzona pod kątem SEO. Audyt powinien być również pierwszym etapem pozycjonowania strony. Dodatkowo audyt SEO powinno się wykonać z momencie, w którym zauważy się nagły spadek strony w wynikach wyszukiwania.