Aktualności

Agencja reklamowa – SEM, SEO czy full service?

We współczesnym świecie reklama jest jednym z najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi biznesowych. Służy nie tylko do promocji danego produktu lub usługi, ale także do kreowania dobrego wizerunku firmy. Na przykład, jeśli Twoja firma jest producentem kosmetyków, musisz przyciągnąć nowych klientów i poinformować ludzi o zaletach swoich produktów. A to będzie możliwe tylko dzięki reklamie w różnych mediach. Warto zwrócić uwagę na to, że media coraz bardziej skupiają się na stronach internetowych. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie dostępu do miliardów potencjalnych klientów na całym świecie.

Kampanie internetowe

Agencje reklamowe bardzo często specjalizują się więc w tworzeniu kampanii internetowych. Obecnie wiele dobrze prosperujących firm posiada własne strony internetowe i blogi, na których dzieli się przydatnymi informacjami ze swoimi klientami oraz promuje swoje usługi lub produkty. Usługi świadczone przez taką firmę jak agencja reklamowa z reguły są następujące:

  • tworzenie indywidualnej koncepcji promocji towarów lub usług;
  • opracowanie kampanii promocyjnej;
  • analiza marketingowa;
  • praca z wyszukiwarkami i sieciami społecznościowymi;
  • przygotowanie materiałów do kampanii reklamowych;
  • wsparcie podczas całej kampanii;
  • analizę po kampanii i raportowanie skuteczności kampanii reklamowych.

Formy reklamy

Wraz z pojawieniem się Internetu pojawiły się nowe formy reklamy. Agencja reklamowa oferuje również usługi z zakresu marketingu internetowego. W tym celu starają się wpasować markę w określoną niszę, w zależności od jej docelowej grupy odbiorców. Warto mieć na uwadze, że marketing internetowy nie jest całkowicie samodzielny, nadal wymaga całościowej kampanii i strategii do realizacji. Kluczową zaletą korzystania z nowoczesnej reklamy jest to, że może ona dotrzeć do każdego o każdej porze: w dzień i w nocy, w deszczu i w słońcu. Skuteczność jest tutaj kluczowa i można łatwo zmierzyć, ile osób widziało Twoje reklamy. Jednak ze względu na rozprzestrzenianie się i indywidualizację mediów (stron internetowych), trudniej jest kontrolować wpływ, jaki dana reklama ma na swoich odbiorców.

Nie jest tajemnicą, że głównym zadaniem każdej agencji jest dbanie o to, aby marka klienta została przedstawiona w jak najlepszym świetle. Agencje często specjalizują się w konkretnej branży, np: Agencje SEO – ich zadaniem jest umieszczanie stron internetowych na pierwszych stronach wyszukiwarek. Agencje SEM – ich zadaniem jest umieszczanie płatnych reklam na szczytach list wyszukiwarek w reklamach (np. Google Ads) i przyciąganie dzięki nim uwagi potencjalnych klientów. Agencje full service – oferują szeroki zakres usług dla firm i organizacji, od prostych projektów graficznych po badania rynku i kampanie reklamowe.